Yenilenebilir enerji üretimi mayısta zirveye ulaştı, kömür 22 yılın en düşük seviyesine geriledi
Türkiye'de mayısta yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik üretimindeki payı yüzde 72,3'e ulaşarak son 26 yılın en yüksek seviyesini gördü. Aynı dönemde kömürün elektrik üretimindeki payı yüzde 17 ile son 22 yılın en düşük düzeyine geriledi.
Türkiye'de mayısta yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik üretimindeki payı yüzde 72,3'e ulaşarak son 26 yılın en yüksek seviyesini gördü. Aynı dönemde kömürün elektrik üretimindeki payı yüzde 17 ile son 22 yılın en düşük düzeyine geriledi.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonlarını azaltan işletmeleri performans esaslı hibe desteğiyle teşvik edecek Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı başlatıyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Bulgaristan Enerji Bakanı Iva Petrova ile doğal gaz ve elektrik alanında işbirliğini görüştü.
Türkiye enerji piyasalarında 2025'te üretim, tüketim ve altyapı yatırımlarındaki büyüme sürerken, yenilenebilir enerji yatırımlarındaki hızlanma ve elektrikli araç ekosistemindeki genişleme yılın en dikkat çeken gelişmeleri oldu.
ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndan son 24 saatte yaklaşık 72 gemi ve 20 milyon varil petrolün geçtiğini belirtti.
Türkiye, enerji arz güvenliğinde bölgesel merkez olma hedefi doğrultusunda Avrupa ve Balkanlar'a uzanan stratejik konumunu güçlendirirken enerji piyasalarındaki tecrübesi ve gelişen altyapısıyla dikkati çekiyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının yönlendirmesiyle Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) yaz aylarında artan klima kullanımına yönelik "#24DereceİleMümkün" farkındalık çalışmasını başlatıyor.
